El blog de tirabol

Tirabol posa en funcionament un generador de diaris digitals per a l'Associació Catalana de Premsa Comarcal

El president de Premsa Comarcal, Carles Ayats, ha explicat que el paper es mantindrà viu i que els mitjans locals s'han de plantejar els formats web com una 'eina diferent'. De fet, creu que el model híbrid entre els dos formats passa per aplicar la immediatesa al web i bolcar uns altres continguts a l'edició un paper -una tendència que, assegura, ja apliquen algunes de les 116 capçaleres de l'ACPC-.

Creu que el 'futur' de la premsa comarcal passa per 'l'excel·lència' de mantenir-se 'líders' en moltes comarques catalanes per sobre de la premsa generalista amb els '1.048.000 lectors i 1.486 treballadors' que registra l'associació.

De fet, segons el llibre blanc que ha presentat Enric Yarza, de Media HotLine, durant el congrés celebrat al cap de setmana, el 30% de tota la premsa que es llegeix a Catalunya correspon capçaleres de territori, que depenen en un 51% de subscripcions. Precisament aquesta dada demostra l''alt grau de fidelitat' dels lectors a la premsa escrita comarcal en català i al mateix temps avala, doncs, el format paper. Segons Yarza, el volum de negoci que genera la premsa comrcal catalana frega els 61 milions d'euros, 'lleugerament inferior' a l'any passat per la davallada de les inversions publicitàries.

Precisament, una fórmula per fomentar i homogeneïtzar la publicitat al món local passa pel 'generador de digitals', una eina que també es presenta en aquest 8è Congrés de l'Associació Catalana de Premsa Comarcal. Es tracta d'una matriu que almenys al primer any serà finançat íntegrament per l'ACPC a l'abast, principalment, dels associats que encara no disposen de plataforma web. Així, en base una plantilla cada mitjà podrà articular els seus propis continguts digitals així com 'personalitzar' el format i la imatge del seu portal, explica Joan Camp, de Tirabol Produccions.

Hi ha capçaleres comcarcals 'molt ben posicionades a la xarxa' però n'hi ha d'altres que n'han quedat 'fora', assegura Camp. La funció d'aquest generador de digitals ha de servir, doncs, per donar-los 'major presència, major audiència global i un augment d'inversió publicitària'. Els continguts els administrarà absolutament cadascuna de les capçaleres però des de l'ACPC es gestionaran bàners publicitaris comuns per a tots els associats. Qualsevol dels webs, enllaçarà amb titulars generalitstes, amb l'agenda cultural de la Generalitat de Catalunya i amb la borsa de treball de Feina Activa. Ja s'hi ha afegit alguns mitjans com InfoJonquera, però precisament la jornada d'aquest cap de setmana ha de ser 'el ganxo' perquè totes les capçaleres comarcals catalanes tinguin finalment el seu espai a la xarxa.